HRVATSKA,  PUTOVANJA

Advent u Zagrebu – utisci

Novogodišnji pokloni, okićena jelka, svećice i ukrasi, gužva i novogodišnja euforija… Da!!! Ponovo je pred nama to čarobno doba godine! Vreme darivanja, vreme sumiranja utisaka i lepog raspoloženja! Za Zagreb kažu da priređuje jednu od najlepših “fešta” u Evropi, pa sam odlučila da ga posetim baš u vreme kada traje Advent.

Informacije o Zagrebu

Zagreb je glavni i najveći grad republike Hrvatske i ima nešto manje od 800.000 stanovnika. Grad je nastao ujedinjenjem dva brda Kaptola i Gradeca. Krasi ga katedrala u gotičkom stilu koja dominira čim kročite u centar Zagreba, zatim razni trgovi, muzeji i dosta interesantnih građevina.

Ove godine sam dva puta posetila Zagreb i doživela ga oba puta na drugačiji način.

Prvi put je to bio klasičan obilazak znamenitosti i građevina, upoznavanje sa istorijom i legendama o Zagrebu, o čemu ću pisati u nekom narednom postu. Moram da priznam da sam otišla kući ne baš toliko oduševljena.

Ovaj put sam odlučila da posetim Zagreb u vreme ADVENT-a koji je svake godine sve popularniji u Evropi i ponela sam kući sasvim drugačije utiske.

Advent u Zagrebu

Stigli smo u Zagreb oko podneva i čim sam kročila u Vlašku ulicu, osetila sam miris kuvanog vina i kolača, koji je dopirao sa Evropskog trga, čuo se žamor turista, pesme i dečji smeh… Imala sam predosecaj da će ovo biti divan dan.

S obzirom da Zagreb veliki pažnju poklanja organizaciji celokupne manifestacije koja traje od 02.12.-07.01. svaki dan se ogranizuju koncerti, performansi i druga dešavanja na više mesta u gradu. Mapu Adventa smo već imali, pa smo unapred napravili plan kretanja po gradu.

Popeli smo se na brdo Gradec i započeli naš obilazak upravo od Adventa na Štrosmajerovom šetalištu. Dočekala nas je topla atmosfera, miris ličkih kobasica i knedli…Bend sastavljen od izvođača 65+ pevali su pesmu o mladosti i uz najlepši pogled na Zagreb ovo je bilo pravo mesto za početak ove avanture.

Utisci i šetnja kroz Zagreb

Tema Caffe de Matoš je ljubav i putovanje…gde smo imali priliku da se zasladimo, da biramo suvenire i novogodišnje poklone. Svuda su crvena srca, božićne zvezde, stari  koferi, bicikle i iznošene cipele…kao da nosi poruku IDI KUDA TE SRCE VODI…

Caffe de Matoš

Advent u Zagrebu

Nastavljamo ka Klovićevim dvorima i uz prelep pogled na Katedralu, nakon čekanja 30 minuta u redu za slikanje, pravimo predivne fotografije u novogodišnjem okviru, a zatim, ispred smirujuće kugle i drugim mestima gde se može pokazati ljubav i čari praznične atmosfere.

Smirujuća kugla - Advent u Zagrebu
Smirujuća kugla – Advent u Zagrebu

Mesto za ljubav

Zatim, spuštamo se u tunel Grič (ovaj tunel se nalazi ispod brda Gradec/Grič, dugačak 350m i ima tri izlaza), tu sam se zaista osećala kao Alisa u zemlji čuda… Kao da se vratilo vreme jer šetajući pored predimenzioniranih knjiga i igračaka koje menjaju boje, starog nameštaja, slame i cveća bilo je neverovatno…

Tunel Grič

Advent u Zagrebu na trgu Bana Jelačića

Tunelom smo se spustili sa Gradeca, stigli na trg Bana Jelačića koji predstavlja glavni gradski trg i zakoračili u „božićnu bajku„… Sanke sa poklonima, nasmejani Deda Mraz, maštovita scenografija, zabavni program, svi nasmejani i veliki broj turista… Dovoljno je videti sva ta lica i ljude koji i pored gužve uživaju u svakom trenutku i atmosferi i ako vas do sada nije uhvatila praznična euforija, sigurna sam da ovde hoće. 🙂

Dolazimo do Marićevog prolaza, prepoznatljiv na fotografijama sa Adventa. Nažalost, pored tolikog broja turista nismo imali priliku da napravimo zanimljivu fotografiju ali je doživljaj bio fenomenalan.

Marićev prolaz

Na jednom od najlepših trgova Zagreba – Zrinjevcu svako je drvo ukrašeno i obasjano, predivna i nežna scenografija ima za tematiku tradiciju božića… Ovde smo napravile pauzu i isprobale neke domaće specijalitete…

Advent na Zrinjevcu

Trg Zrinjevac

Odmah pored je FULIRANJE gde je se meša zabava, kultura, mašta i kreativnost kao i radovanje za najmlađe, na trgu Kralja Tomislava, Ledeni park za koji kažu da je najveći i najlepši u ovom delu Evrope.

Zadovoljstvo je bilo provesti dan u Zagrebu za vreme Adventa, probuditi dete u sebi, pobeći od svakodnevnice, uživati i radovati se, jer ovakve manifestacije ispunjavaju ne samo telo, već i dušu.

Do novih putopisa,

ŽELIM VAM SREĆNE NOVOGODIŠNJE I BOŽIĆNE PRAZNIKE, PUNO PUTOVANJA I LEPIH PRIČA, A NAJLEPŠE PRIČE SU ISPISANE NA STRANICAMA PASOŠA…

Korisne informacije:

• Više o adventu možete pogledati OVDE.
  • Uživajte u Zagrebu i uštedite uz ZAGREB CARD o čemu više pročitajte OVDE.
  • Mapu Zagreba pogledajte OVDE.
  • Još tekstova, pročitajte u kategoriji Hrvatska.