EGIPAT,  PUTOVANJA

EGIPAT – zemlja faraona i utisci iz Kaira

Od ideje do realizacije putovanja u Egipat delilo nas je mesec dana. Mislim da je ovo za nas bio najduži mesec u 2017. godini, jer je ovo „jedvačekanje“ bilo posebno. Tri drugarice, spakovani koferi i avantura može da počne. 🙂

Nakon 3,5h leta stižemo na aerodrom u Hurgadi. Izlazimo iz aviona i prvi utisak: vetar u kosi, pesak u očima i Sunce. To je to!

Agencija Faros tours preko koje smo putovale odlično je organizovala transfer i vrlo brzo smo se smestile u naš hotel Hawaii Riviera Aqua Park.

Narednih 8 dana trebalo je maksimalno iskoristiti, ali nismo mogle ništa unapred planirati dok nam predstavnik agencije nije saopštio koji izleti će biti realizovani i u kojim terminima.

Do kraja dana već smo znale da idemo u Kairo, Luksor, na Rajsko ostrvo i u El Gunu.

Egipat – zemlja svetskih čuda i modernog života

Na obalama Sredozemnog i Crvenog mora nalazi se jedna od najmisterioznijih zemalja sveta, Arapska Republika Egipat sa preko 85 miliona stanovnika. Njen glavni grad je Kairo koji je ujedno i najveći grad na afričkom kontinentu. Zvanični jezik je arapski, a zvanična religija je islam. Skoro celom dužinom Egipta protiče reka Nil, druga najduža reka na svetu.

Zemlja u kojoj svetska čuda žive moderan život, gde Crveno more razbija pustinjske predele prošarane Nilom, gde je leto i u novembru, e to je Egipat.

Zastava Arapske Republike Egipat

Svima nam je poznat po svojim faraonima i drevnoj civilizaciji koja je bila raširena duž obale Nila. Veruje se da je prvi faraon bio Menes koji je ujedinio dve celine Egipta u jednu. U naredna tri milenijuma državom je vladalo preko 30 dinastija. Era faraona pokazuje da su oni bili najznačajniji ljudi na svetu. Kako ostati ravnodušan na vladavinu Tutankamona, Ramzesa II ili velike Hatšepsut? Svako od njih je želeo da ostavi neizbrisivi trag tako da su upravo u ovom periodu sagrađene veličanstvene građevine kao što su piramide, Sfinga, hram u Luksoru itd.

Nakon dva dana uživanja, kupanja i sunčanja, vreme je da se spremimo za našu prvu ekskurziju – Kairo.

Kairo – grad kontrasta

Krenuli smo oko 02h autobusom za Kairo. Prvih 40km smo se vozili uz policijsku pratnju, a nakon toga smo imali par vojnih punktova koji su kontrolisali prolazak.

U 9h smo bili ispred Egipatskog muzeja i to je bila početna stanica za dan koji je pred nama. Postavke ovog muzeja su toliko neverovatne i toliko stare da se ne mogu uporediti ni sa jednim sličnim na svetu. Poseduje preko 250.000 eksponata od praistorije pa do grčko-rimskog perioda, a najveća atrakcija je blago iz Tutankamonove grobnice. Naš vodič Mohamed, iako je Egipćanin, perfektno priča srpski i to nam je mnogo olakšalo da razumemo istoriju.

Natpis isped egipatskog muzeja

Egipatski muzej

Imali smo dva sata za obilazak muzeja, ali to nije bilo ni približno dovoljno da se obiđu svi eksponati.

Slikanje u muzeju je dozvoljeno i doplaćuje se. Nije moguće uneti fotoaparat unutra ukoliko nemate kupljenu dodatnu kartu za fotografisanje.

Nastavili smo ka obali Nila i krenuli na polučasovno krstarenje da doživimo Kairo i iz te perspektive, a zatim je usledila pauza za ručak i za kraj dana poseta Gizi i piramidama.

Krstarenje Nilom

Kairo

Dok se vozimo primećujem kontrast starog i novog. Ekskluzivne vile sa jedne i kućice od kartona sa druge strane, visoke moderne zgrade i kuće do pola izgrađene. Vodič nam objašnjava da su kuće izgrađene do pola jer porodice nemaju sredstva da ih izgrade do kraja.

Stari automobili i milioni ljudi na ulicama me podsećaju da se nalazimo u najvećem gradu Afrike. Ulice su toliko natrpane da nikada nisam videla toliku gužvu u jednom gradu.

Susret sa piramidama

Nakon desetak minuta stižemo na plato Gize i pred očima nam je simbol Egipta, poslednje od sedam svetskih čuda antičkog sveta –  Keopsova, Kefrenova i Mikerinova piramida.

Egipatskih trideset stepeni i pesak u očima – baš ovako sam zamišljala naš susret.

Sa 146 metara visine i 230 metara širine, Keopsova piramida je najveća piramida na svetu. Stojim ispred nje i osećam to strahopoštovanje koje su verovatno imali i drevni Egipćani. Jedina je koja ima ulazne i izlazne hodnike.

Keopsova piramida

Malo dalje dolazim do Kefrenove, druge po veličini piramide, koja je visoka 136 metara, ali pošto je na blagom uzvišenju, deluje kao najviša.

Kefrenova piramida

Poslednja po veličini je Mikerinova sa 62 metara visine.

Do danas nije otkriveno kako su stari Egipćani podizali kamene blokove od po 10 tona i gradili ih u piramidu bez ikakvog vezivnog materijala.

Da li znate da su piramide (pored Tadž Mahala) najsimetričnije izgrađene građevine starih civilizacija? Sve stranice piramida su perfektno okrenute ka stranama sveta. Takvo poznavanje matematike u doba faraona je i dalje misterija današnjim naučnicima.

Ipak, one i dalje stoje tu kao hramovi smrti i večnog života faraona.

Stižemo do Sfinge. Lepotica sagrađena u vreme četvrte egipatske dinastije sa ljudskom glavom i telom lava stražari i čuva piramide. Dugačka je 73,5 metara, široka 6 metara i visoka 20 metara. Stoji ponosno i veličanstveno izazivajući divljenje svakoga ko se nađe u njenoj blizini.

Penjemo se do vidikovca sa kojeg se vide sve tri piramide. Sedim u pesku i gledam. Vetar u kosi,  sjaj u očima i sreća u srcu. Ne treba mi ništa više.

Još kad sam bila devojčica, želja mi je bila da putujem u Egipat, a posebno da vidim piramide. Uvek me je fascinirala ta njihova misterija kako odolevaju vremenu, teorijama i istraživanjima. Kada sam došla u Kairo i stala ispred piramida, ostvarila sam jednu od dugogodišnjih želja.

Krećemo nazad ka Hurgadi… Sabiram utiske, vraćaju mi se slike, osećaj peska pod prstima…

Zatvaram oči uz smešak… bio je ovo jedan od onih savršenih dana koji ću dugo pamtiti.

Pročitajte i nastavak priče o Luksoru, Rajskom ostrvu i El Guni,  kao i saveti šta treba da znate pre odlaska u Egipat.

Srećan put!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *